"יתרונו היחסי של אריה, רכז מעסיקים חדש בפרוייקט "דרוש ניסיון" הוא היותו מעסיק במשך שנים רבות

תאריך:10.9.17

 אריה הדר  הוא רכז מעסיקים חדש בפרויקט "דרוש ניסיון". לאחרונה לאחר שפינה לעצמו זמן התנדב לעמותת "והדרת" ובמקביל הוא לומד פיתוח אפליקציות בשפת JAVA ואנדרואיד,  

יתרונו היחסי של אריה בתפקידו כרכז מעסיקים הוא היותו מעסיק במשך שנים רבות. כבעל ניסיון הוא רואה דרך עיני המעסיק את צורכי הארגון את הדרישות הרלוונטיות מהמועמדים. "התפקיד החדש מהווה אתגר רציני הן בפן החברתי והן בפן התעסוקתי. הצלחה בגיוס מעסיקים תהווה תרומה לא רק למעסיקים ולמועמדים אלא לכלכלת המשק כולו". 

 לדבריו, נכון להיום נמנעים המעסיקים - בעיקר בקרב הארגונים הגדולים,  מלגייס עובדים מבוגרים מסיבות שונות, בין היתר: עובדים ותיקים שעדיין קיימים במצבת כוח אדם וממתינים לפרישה, הרצון להצעיר את חתך גילאי העובדים, החשש שהמבוגר לא יתאים לדרישות עקב אי התאמה טכנולוגית, שעות משרה חלקיות, החשש שהשכר למבוגר בעל הניסיון יהיה גבוה וכו'.

"המפתח לשינוי מהותי בתפיסה הנ"ל הוא המודעות וההסברה שיתרונותיו  של עובד ותיק עולים לאין ארוך על חסרונותיו", הוא אומר. "הרתמות המוסדות הממלכתיים לתהליך, תסייע להטמיע את הצורך בהעסקת עובדים בגיל המבוגר. ככל שהמודעות הציבורית תהייה רחבה יותר, גיוס עובדים מבוגרים כחלק ממעגל העבודה יהיה משמעותי יותר. מכיוון שאוכלוסיית המבוגרים הולכת וגדלה ובעשורים הקרובים יגיע מספרם קרוב ל 15% מכלל האוכלוסייה, תהליך החזרת העובדים הוותיקים למעגל העבודה יהיה בלתי נמנע".
לדברי אריה, פתרונות לגיוס עובדים מוצלח באים רק לאחר שלמדנו והבנו את צרכי המעסיק, וההכישורים הנדרשים מהמועמדים למשרה.
במאגר הפורטל "דרוש ניסיון" ישנם כ 4000 מועמדים פעילים מול כ 2000 מעסיקים. מכאן ברור הצורך בגיוס מעסיקים בהתאם למועמדים. השאיפה היא להגיע לכמה שיותר מעסיקים, אולם רק לאחר שזוהו מועמדים בתחום ובאזור מסוים, נוכל ליזום פניה למעסיקים הרלוונטיים, כך נדע לתת מענה מהיר ונכון יותר למעסיקים ולמועמדים.
אריה מספר שככל שהוא מנהל שיחות עם מעסיקים,הוא מגלה יותר ויותר הבנה ומוכנות להעסיק עובדים מבוגרים.
בכדי להגיע אל המעסיקים יש לפעול בדרכים שונות ויצירתיות כמו ימי חשיפה, כנסי הסברה, שיתופי פעולה עם מוסדות כמו עיריות, מועצות מקומיות, שיתוף ארגונים שונים באזורים שונים ובעיקר גיוס מתנדבים לעמותה, שיעסקו ביצירת הקשר עם המעסיקים ויצירת התודעה שאפשר להפיק מעובד בגיל 60+ הרבה, לעיתים אפילו יותר מאשר מעובד צעיר.

 


« חזור